• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81689
+
-

تعادل قیمت مسکن  ‌‌با اجرای طرح ۸۰ هکتاری پردیسان

معاون ‌عمرانی استاندار قم گفت: با اجرای طرح ۸۰ هکتاری در پردیسان در قالب اراضی ۴۸ و ۳۲ هکتاری قیمت مسکن تعدیل خواهد شد. «محسن بهشتی» در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به این‌که وزارت راه و شهرسازی ظرفیت 80 هکتاری در قالب اراضی 48 و 32 هکتاری را در اختیار استان قرار داده که بتوانیم با اجماع دستگاه‌های استان به ساخت مسکن بپردازیم‌ افزود: در شرایطی که قیمت مسکن در 5/1 سال گذشته در پردیسان، 5/2 تا 3 برابر شده است، مسکن‌های تولیدی در این اراضی نقش مهمی در تعدیل بازار مسکن دارد. 

وی اضافه کرد: کار طراحی و تفکیک انجام شده و برای آماده‌سازی باید اقداماتی در این زمینه انجام شود که تسطیح چند ماه طول می‌کشد، اما به موازات آن، باید طراحی شبکه زیرساخت‌ها را انجام دهیم و از تجاربی که دستگاه‌های اجرایی در حوزه مسکن مهر داشته‌اند استفاده کنیم. معاون امور عمرانی استاندار قم با بیان این‌که در مسکن‌ مهر واحدهایی وجود داشته که کامل شده اما مشکل برق دارد بیان کرد: این تجربیات به ما می‌گوید باید به‌ موازات، کارها را انجام دهیم تا روزی که واحد کامل می‌شود معطل زیرساخت نباشیم. 

وی اضافه کرد: با توجه به این‌که در پروژه 48 هکتاری زمین سهم دولت و پروانه سهم شهرداری است، باید بتوانیم درکوتاه‌ترین زمان ممکن از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم تا سرمایه‌گذار هرچه سریع‌تر وارد طرح ‌شود و پروژه‌ای را که مورد تفاهم با راه و شهرسازی قرار گرفته بسازد. بهشتی با بیان این‌که امتیازات این طرح به ‌کار سرعت می‌دهد و سرمایه‌گذار منابع مالی را در ساخت‌و‌ساز می‌آورد، افزود: سهم شهرداری و راه و شهرسازی از محل فروش واحدها پرداخت می‌شود که برای توسعه، عمران و بازآفرینی هسته مرکزی شهر و بافت میانی شهر به‌ویژه در اطراف حرم مطهر هزینه شود. 

وی ادامه داد: پس از آن تسریع در ساماندهی پروژه‌های اطراف حرم مطهر را دنبال خواهیم کرد و بازارچه شیخان در میدان آستانه را که منظره و موقعیت نامناسبی برای شهر و حرم حضرت معصومه(س) و قبرستان تاریخی شیخان دارد از میان برداشته خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید